madeleinebjork

Alla inlägg under september 2013

Av Madeleine B - 30 september 2013 00:32

BF närmar sig med stormsteg och vi går in i vecka 36 idag.
Patrik har gått och lagt sig och jag ligger på soffan och läser förlossningsberättelser. Har läst mängder men känner att det hjälper ynka lite mot min oro. Har läst om både överpositiva och svårare förlossningar. Men jag tror att det är viktigt att vara inställd på allt.
Just nu känns det som att lustgas och eventuellt epidural är mina val för jag tror inte att jag är tillräkligt tuff utan. Och givetvis bad! Men säger tvärnej till kvaddlar. Åh jag är så orolig inför allt!
Men hoppas att jag och bebis kommer att samarbeta lika bra under förlossningen som vi gjort genom graviditeten. Längtar efter bebisen nu!

Tänk att få ligga och titta på sitt underverk och hitta likheter av mig och Patrik. Att få visa upp och vara stolt över den lilla människan vi har tillverkat. Att få kalla sig för mamma!

Av Madeleine B - 24 september 2013 12:52

Uppe på 99. Det tar sig! Men innan hjärtat är ute ur magen måste det upp till 110 minst. Kämpa kämpa!

Nu ska jag ta en powernap innan första föräldrarträffen i e.m

Av Madeleine B - 24 september 2013 09:21

Ska på en extra blodprovtagning nu på förmiddagen för dåliga, rentav kassa järnvärden :( Håll tummarna att det är högre idag!!!
Annars vet jag inte vad de gör med mig :/

...

Av Madeleine B - 21 september 2013 15:27

Är man höggravid när man inte kan ta på sig strumpor själv? :'(

Jag som har en såndär halvstor/liten mage klarar inte ens av det i vecka 35. Hur gör då de kvinnor som verkligen är STORA?
Ååh.. Frustrerande..

Av Madeleine B - 20 september 2013 15:23

I onsdags kväll var jag bjuden till min syster på "Me & I klädparty". Enligt henne så skulle det bara bli jag, hon, Camilla och My för ingen mer hade tackat ja.
Tji fick jag. När jag väl dundrar in så sitter alla mina närmaste vänner och släkt där och väntar in mig. Det var en överrasknings-babyshower :)
Jag var helt överrumplad av alla presenter , kakor, godis, pynt, tårta och små lekar! Som de hade grejat med detta, helt otroligt!
Fick ju en massa bra att ha grejer till bebisen. Bl.a Babynest, hoppgunga, bärsele, nappar, nappflaskor, blöjor, mjukisar och en hel drös med kläder och filtar :)
Och aldrig någonsin har jag träffat alla vänner+släkt så på samma gång! Det var hur lyckat och roligt som helst.

Både jag och bebis tackar från djupet av våra hjärtan <3

Av Madeleine B - 17 september 2013 23:53

Sängen är uppmonterad och står inne i Bulans rum :) Nu ska jag bara komma iväg till Ullared någon dag och köpa sängkläder ! Har fått lite gammalt av mamma, men det lär ju gå åt några partier :)
Denise har varit här ikväll också och lärt mig virka. Jag var nog ett hopplöst fall på att sticka runt , men raka längder gick bra. Vet dock inte vad det blir än ^^
Denise är verkligen hur skön som helst. Anders kunde inte hittat en mer klockren tjej! Blir till att fira nyår med dom iår. Hon har Siri den helgen och vi har ju en liten nyfödd då så det blir en lugn nyår för vår del medans de andra är på Cinderellakryssning. Känns faktiskt inte alls dumt!
Kommer vara i ett lyckorus iallafall ;) (om allt nu går bra vid f.l , men det får vi väl verkligen tro!)

Av Madeleine B - 17 september 2013 15:22

Mamma har köpt säng till bebisen <3
Visst är den underbart fin?

Av Madeleine B - 16 september 2013 10:30

Helt sjukt att jag nästan varit ledig i 2 veckor nu. Kan inte säga att jag varit extremt rastlös, men jo, vissa dagar är sega alltså!

Börjar dock känna mig väldig stressad. Denna bebisen kommer faktiskt snart och jag är inte redo på långa vägar. Mycket mer som behöver inhandlas till både mig och bebis, rummet är inte ens klart och jag känner mig inte heller fysiskt och psykiskt redo att klämma ut honom/henne än! Hur gör man liksom?
Skulle det dra igång redan nu så har jag ju inte ens någon BBväska :/
Beundrar de som jobbar in i det sista. Hur hinner dom med allt?!

Borde ta Ullared i veckan faktiskt!

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards