madeleinebjork

Alla inlägg under oktober 2014

Av Madeleine B - 31 oktober 2014 11:19

Idag ska vi Halloweenstöka här hemma. Gröpa ur pumpahuvud och åka och sätta ljus på gravar. Dessvärre inte min älskade morfars då det är lite långt att åka. Men vi tar min farmor & farfar och Patriks farmor & farfar iallafall :)
Sen tror jag minsann att vi käkar tacos ikväll. Det var ett tag sedan och är väldigt smidig plockmat för lilleman att äta. Han har nämligen bestämt att han ska äta själv nu :p

Dessutom så är kontantinsatsen på huset betald idag :D Väldans smidigt att köpa hus egentligen. Banken sköter allt! Både kontantinsats, lagfart pantbrev och resten sen :)
Känns som en evighet till mars. Har redan köpt på mig lite grejer till huset men det blir nog lite glest med möbler i början :/

Vårt snart <3

Av Madeleine B - 30 oktober 2014 21:18

Idag fick vi brev om att vi fått vårt förstahandsval på förskola. Båda kusinerna kom in på samma :) Känns bra ändå. Men jag vill ju helst inte att han ska börja alls :(
Separationsångest Delux !!
Det är så sjukt svårt att föreställa sig innan man fått barn hur det känns att lämna bort honom till främmande människor :( Trodde att jag var lite tuffare men nej.. Jag kommer storböla! Och det vill jag ju inte visa för Vincent såklart för då tror han ju att det är farligt att vara där..
Så jag måste tuffa till mig alltså!
Så blir det ju dags att hamstra hem kläder, ytterkläder, ryggsäck, skor, gummistövlar och allt möjligt !

Tänk om man kunde vara hemmafru istället :p

Av Madeleine B - 25 oktober 2014 10:44

VI HAR KÖPT HUS !!!!!!!
Fredagen den 24/10 , på min 28årsdag skrev vi på papper på vårt första hus! Som vi har letat och väntat på just "det" huset. Så kom det ut tillslut. I det området i S.S som vi spanat efter dessutom. Det kommer bli så perfekt för Vincent att växa upp i med en jämngammal granne precis bredvid, en liten skogsdunge på baksidan i ett lugnt villaområde :)
Kunde verkligen inte bli lyckligare igår!
Visst finns det endel att göra, som i alla hus. Men det tar vi med tiden sen. Första prio är en luftvattenpump, andra är ommålning av hela huset och garaget och tredje är nytt kök!!
Men det är en ganska lång tidsplan då allt detta är dyra punkter. Lite tapetsering i sovrummen blir det väl också!

1/3 känns så himla långt bort just nu :/

!

Av Madeleine B - 17 oktober 2014 10:35

Om ändå oturen kan vända snart :(

Av Madeleine B - 9 oktober 2014 00:00

Åh jag kan inte sova. Av någon anledning ligger jag och tänker på förskolestarten :( Jag har sån fruktansvärd separationsångest. Jag vill fasen inte att någon annan ska ta hand om mitt barn som inte känner honom. Hade ingen aning om att det skulle känns såhär :( Mitt hjärta går sönder.
Så vad jag håller på att jobba med nu är mig själv! Att försöka hinna bli lugn och trygg så att Vincent känner av lugnet från mig när jag lämnar honom. Så att det ska bli lättare för oss båda två!
Vincent har aldrig varit en rädd och blyg kille, snarare tvärtom. Och det är jätteskönt att han kan sitta hos vem som helst utan att bli ledsen.
Men de senaste 2 veckorna har han kommit in i sin första "mamma-period". Han ska vara med mig mest och säger nu också "Mamamama" . Underbart såklart, men hoppas inte det blir värre..

Imorgon ska vi hälsa på Nettan och de 2 busarna. På fredag ska vi ha hit folk på spel och lite dricka och på lördag kommer Sandra & Novalie på besök.

Ska försöka sova nu och inte tänka mer på förskolan :p Godnatt!

Av Madeleine B - 5 oktober 2014 23:20

Jag har precis tittat klart på en dramafilm som heter The other woman. Den var halvbra men jag ångrar som fan att jag tittade på den. Involverade bl.a plötslig spädbarnsdöd i handlingen och det var sjukt jobbigt att se. Ville bara springa in till vår spjälsäng och kolla till Vincent hela tiden. Usch vad tårarna rann, skitfilm!
Ända sedan jag fick barn själv så kan jag inte titta på sånt. Jag har blivit så jävla blödig :(

Helgen har annars bestått av , plugg, träffat våra familjer och promenerat ute i solen. Beställt lite leksaker till kommande 1 årsdagen också :) Väldigt soft helg.

Godnatt

Älskar till oändligheten <3

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards