madeleinebjork

Alla inlägg under maj 2014

Av Madeleine B - 29 maj 2014 11:26

Idag går bilen upp till Stockholm och metallica! Ska bli så himla roligt, trots att vädret inte ser alls lovande ut. Regnjacka och boots får följa med!
Johan och Zandra kommer och hämtar mig runt 5. Sen plockar vi upp mamma sen är det raka spåret upp till stora hufvudstaden ;)
Sedan flyger vi hem på lördag. Då är vi hemma i god tid igen. Tror att jag behöver det då det är första gången jag är borta så länge från lilleman. Hur ska jag klara detta?! Kommer att sakna ihjäl mig efter honom <3

Har inte ens packat än :p Kanske borde sätta igång. Måste ner till affären också!
Fullt upp idag!

Av Madeleine B - 25 maj 2014 21:36

Min allra första mors dag har jag haft idag :) Är så tacksam över att få vara mamma till min fina fina pojke!
Älskar mer än något annat!

Vaknade upp hos mamma & pappa eftersom vi var på Pias 50årskalas igår. Som var mycket trevligt!
Jag drack inte så mycket och gick hen strax innan 00 och Patrik följde med (i något lurigare skick ;) Sen vaknade Vincent vid 8.30 Matade honom och grejade sen åkte jag och köpte Mors Dagsfrukost till alla :) Och jordgubbar.
Har haft en jättetrevlig eftermiddag på altanen och i solen :)
Sen åkte vi till Pelle och Carina, där även Carro, Freddie & Melvin var :)
Vincent fick prova Melvins gåstol då vi inte köpt någon än. Vet ärligt talat inte om jag vill ha någon. Han går väl när han är mogen liksom?!
Ah, vi får se. Ska till ullared i veckan så det blir väl en därifrån isåfall.

Nu sover lilleman och jag ska fortsätta att titta på "Good luck chuck"

Pusspuss

Av Madeleine B - 23 maj 2014 23:14

Herregud så varmt det har varit idag. Vincent har varit jättegnällig och inte alls gillat värmen. Inne går ju knappt att vara när solen steker på hela dagen :/ Till slut somnade han i bara blöjan ute i vagnen i skuggan. Sov nästan 2 h.

Ikväll var vi hos Frasse och Zandra och grillade. Då var han faktiskt jättesnäll. Skönt när det hade svalnat av mycket med. Men såklart kan han inte somna borta så vi fick åka hem vid halv elva. Det är ganska jobbigt att han enbart somnar hemma. Försöker vänja av honom det men ögonen står som två pingisbollar och han ska minsann INTE sova. Kommer hem och hinner knappt lägga honom i hans säng, sen sover han. Så ja, han var ju trött men bara envis!

Imorgon är ju Pias 50årsfest. Jag har klädångest, skoångest och hårångest. Kläd, för att jag inte gillar klänningen jag ska ha. Sko, för att skorna inte passar till klänningen och hår för att mamma har slingat mitt hår fläckigt så jag måste nu färga det mörkbrunt och håller tummarna på att löshåret passar. Trots min för nuvarande korta långd :/
Bah!
Har dessutom lite ångest över att jag ska lämna bort lilleman.
Men jag vet att det är nyttigt för både honom och mig.

Nä nu är det läggdags !
Godnatt !

[Bild]

[Bild]

Polkagrisrandig solbränna detta året också!

Av Madeleine B - 13 maj 2014 18:02

Drömmen om ett hus har funnits hos mig i drygt 5 års tid men har blivit alltmer påtaglig sedan jag började gå hemma mammaledig.
. Vi har varit och tittat på ett par under dessa år. Jag har en oerhört kräsen man dessutom, som är rädd för banklån. Vilket jag såklart respekterar och gillar med honom. Han tar inte på sig skulder i onödan. Men nu är det ändå ett hus. Det är ju nästan givet när man har bildat familj nu. Jag får krupp i denna lägenheten!
Visst är det tajt på ekonomin när man är mammaledig så det kanske inte är rätt tid just nu i vilket fall.
Men som sagt, det blir så jäkla påtagligt när man går hemma så mycket. Och 2 katter tar faktiskt mer plats än man tror!
Åh, varför kan det aldrig bli vår tur?

Av Madeleine B - 12 maj 2014 19:47

Mitt hjärta fyller 6 månader idag :) Helt sjukt vad tiden går fort. Men det är så otroligt spännande att se sitt lilla barn växa. Hjärtat svämmar över av kärlek som jag inte trodde att jag hade. Min fina fina kille..

Idag har jag, Vincent och mamma varit hos mormor och vårstädat på altanen åt henne. Hon blev jätteglad :) Hoppas bara att värmen kan komma tillbaka nu!

Nu ska jag beställa/leta efter klänning till Pias fest!

Av Madeleine B - 11 maj 2014 22:55

Vad har grejen blivit med att allting ska vara guld och gröna skogar på internet?! Är det någon sorts oskriven tävling om vem som är lyckligast?
Instagram till exempel. Hälften av alla konton man är inne och kollar på innehåller ren och skär bullshit!
Visst kan man lägga ut en bild på att man bakat bullar en dag. Men sen kommer ju den här bullshit texten under. "Underbart att ha bakat bullar kl 7 imorse och ha resten av förmiddagen ledig" etc... My ASS! Borde istället stå. "Helt slut efter att ha fått årets dummaste ide att baka bullar kl 7 på min lediga dag" . För innerst inne tror jag att det är det man menar.
Och varför lägger ingen ut bilder på sina misslyckade bakverk?
Nä, för i en perfekt instagramvärld är huset städat, barnen har nya rena kläder, nybakade bullar på bordet och solen skiner! Och under alla bilder är allt lika underbart..
Jag tror att i själva verket är det de som fake'ar mest som är olyckligast.

Av Madeleine B - 7 maj 2014 13:16

Igår 5/5 satt mitt lilla hjärta. Duktiga lilla unge <3

Av Madeleine B - 5 maj 2014 10:15

Pappa är tillbaka på jobbet efter 4 dagars ledighet. Jag vet inte vad jag & lilleman ska hitta på idag. Åka till pappersinsamlingen eller vika tvätt? Inget av det lockar speciellt, men är behövligt !
Det händer verkligen mycket nu. Han är 6 månader om en vecka och han har börjat jollra jättemycket, sitter några enstaka sekunder själv och sitter med vid matbordet när vi äter. Stoppa tiden! Jag hinner inte med.
Dessutom har exakt halva mammaledigheten gått. Ska vara hemma totalt 16 månader och det har gått 8 nu. Kan inte säga att jag längtar tillbaka alls.. Hehe.

Hoppas att det går bra för mamma hos doktorn idag med.




Ute på promenad igår! Fått en stickad tröja utav sin farmor <3

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards