madeleinebjork

Alla inlägg under januari 2014

Fk

Av Madeleine B - 27 januari 2014 13:33

Det gick ju käpprätt åt helvete. Fan vad jag hatar försäkringskassan !!!
Dom kan ju börja med att se till att alla kan komma fram?! I 3 dagar höll jag på och det enda de svarade var att "just nu är det hög belastning". Jag kommer endast få mina 782:- denna månaden för hon kunde inte svara på varför fler dagar av januari inte kommit in, och nu är det försent innan nästa utbetalning, som är i februari!!
Hon sa att jag kanske hade skrivit fel? Ja, jo.. Det kan jag ju ha gjort men jag är hyfsat säker på att jag INTE gjort det. Men det går ju inte att bevisa tyvärr.
Det är väl fan att man ska behöva gå och köpa sig en datorjävel bara för att få det att fungera med försäkringskassan!!
Fy fan alltså...

Fk

Av Madeleine B - 27 januari 2014 13:05

Det gick ju käpprätt åt helvete. Fan vad jag hatar försäkringskassan !!!
Dom kan ju börja med att se till att alla kan komma fram?! I 3 dagar höll jag på och det enda de svarade var att "just nu är det hög belastning". Jag kommer endast få mina 782:- denna månaden för hon kunde inte svara på varför fler dagar av januari inte kommit in, och nu är det försent innan nästa utbetalning, som är i februari!!
Hon sa att jag kanske hade skrivit fel? Ja, jo.. Det kan jag ju ha gjort men jag är hyfsat säker på att jag INTE gjort det. Men det går ju inte att bevisa tyvärr.
Det är väl fan att man ska behöva gå och köpa sig en datorjävel bara för att få det att fungera med försäkringskassan!!
Fy fan alltså...

Av Madeleine B - 27 januari 2014 00:26

Helgen är över och en ny vecka är på gång. Sista veckan av januari!
Jag ska börja den med ett argt samtal till försäkringskassan. Har nämligen fått en rejält snedvriden utbetalning denna månaden! Nämligen 728:- ?!?!? Vad i helvete grundar dom det på? Hade det varit noll kronor hade jag ju börjat misstänka att det är jag som gjort något fel, men nu har jag ju ändå fått 728 spänn? Men resten då?
Fan vad trött jag blir, alltid ett jävla strul när man ska ha pengar. Har inte gjort annat än strulat för oss!
Anyway..
Resten av veckan ska jag träffa Sandra någon av dagarna, till Nettan på tisdag e.m och till mormor på torsdag. Hyfsat planerad vecka iaf.
Just nu ligger jag och väntar på att Vincent ska somna. Jättepigg liten herre ikväll.. Hm!

Tidigare idag.... :)

Av Madeleine B - 23 januari 2014 12:07

Startar med squats idag. Vill få tillbaka "mellanrum" mellan låren, om ni fattar? Känner mig faktiskt väldigt smal efter graviditeten ändå, men det finns ju alltid att ta på liksom ;)
Och banta är ju inte aktuellt pga amningen.

Patrik är hemma sjuk idag och jag hoppas innerligt att jag och Vincent slipper bli sjuka - vill inte igen!
Frågan är om vi inte skulle fly fältet för säkerhets skull. Men ingen är ju fasen hemma :/

Av Madeleine B - 21 januari 2014 23:59

Minns ni att jag för några månader sedan skrev att jag hade svårt att förstå att jag ens är gravid. Ja, jag hade kula på magen och det sparkade hej vilt. Ändå kunde jag inte ta till mig att jag hade mitt barn där inne.
Skäms för att erkänba att jag hade svårt att känna något för honom också. Visst var det otroligt efterlängtat och älskat. Men hade som sagt svårt att känna så mycket.
Men det är helt galet vad jag älskar min son alltså! Mer och mer för varje dag som går. Han är det finaste jag har. Och ibland blir jag rädd av tanken på om det skulle hända honom någonting. Älskade unge <3

Kan till 99% avslöja hans namn nu. Vincent Patrik Leo Tiger <3

Om det blir dop eller ej är fortfarande oklart.

Godnatt!!

Av Madeleine B - 21 januari 2014 17:31

Idag har jag, vincent och mamma varit i ullared. Vi skulle egentligen bara in på skoboo men gled in på gekås också. Köpte en ny skötväska då den andra , dels var för liten och dels var en vanlig väska. Köpte också en till likadan förvarigslåda från Jabadabado till Vincents rum. Och ett mobilfodral till mig. Det var det hela.
Det var verkligen inget folk där. 10 kassor av 50 öppna. Typiskt att det är så när man knappt har råd ;)
Vincent var så snäll även denna gång :)
Tänk att mitt hjärta är 10 veckor idag!!
Älskar honom mer och mer för varje dag som går.

Imorgon kommer Denice på förmiddagskaffe. Och sedan ska jag bannemig baka de där dinkelkanelbullarna!

Av Madeleine B - 19 januari 2014 23:39

Då var denna helgen över. Går fruktansvärt fort när Patrik är ledig. Man vill hitta på så himla mycket tillsammans, men han är ju oftast ganska trött efter en arbetsvecka.

Älskar verkligen mammaledighet. Den första månaden hemma bara försvann. Då var allt så nytt och man var osäker på allt. Nu är hjärtat nästan 10 veckor och jag känner mer och mer att jag vill komma ut och träffa folk, fika, shoppa osv.
Krävs dock endel planering då jag måste kunna sätta mig och amma, vilket jag tycker är lite jobbigt offentligt. Men antar att jag kommer in i det också.

En underbart glad nyhet fick vi igår när ÄNTLIGEN Vincents kusin, Melvin kom till världen :) Tänk så roligt kusinerna kommer att ha tillsammans. Here comes double trouble ;D

Av Madeleine B - 17 januari 2014 17:35

Lillen väger nu 5,5 kg och är 61 cm lång. Han växer så att det knakar.
Ikväll ska jag göra något som går emot mina principer. Jag ska ta med lillen på restaurang!
Ska mata honom ordentligt innan , och hoppas att han sover. Börjar han gallskrika går jag direkt därifrån.
Tycker att det är så pinsamt om det skulle hända :/
Blir hursomhelst ett kort besök.

Värsta snöovädret ute idag. Tokfryser hela jag. Brrrr!!!

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards