madeleinebjork

Alla inlägg under december 2013

Av Madeleine B - 27 december 2013 12:51

Julen är över och nu var det ett bra tag sedan det bloggades. Man det har verkligen varit fullt upp :)
Vincent är idag 1,5 månad. Väger 5040 gram och är 58 cm lång. Han växer så att det knakar. Han har även börjat le emot oss och när det väl kommer så stannar hela världen upp och man blir så lycklig att hjärtat svämmar över <3
Amningen funkar bättre också. Han får tillägg vissa kvällar då det inte räcker till.
Vi konstaterade för ett tag sedan att han har ett starkt sugbehov. Med hjälp av "tutte och snutte" behöver jag nu längre inte sitta och amma 24/7.

Han är så go våran lilleman. Här sitter han i sin julklapp från sin mormor, morfar, gammelmormor, moster och Andreas :)

Av Madeleine B - 13 december 2013 17:11

Fredagen är här. Jag och Vincent var på bvc på morgonen. 4400 g och 56,5 cm stor är min duktiga kille nu. Dessutom sov han mellan 01 och 06.30 inatt :)) Känner att han är lite extra duktig idag bara för det!
Älsklingen har varit på julbord med sitt jobb i eftermiddag och imorgon är det min tur. I år blir det Hestravikn för Hemköp.
Skönt att komma iväg lite, men ganska nervöst att lämna Vincent. Kommer jag hinna amma innan, eller måste jag pumpa? Kommer han vara i sin gnällperiod just den stunden? Vet att man inte ska oroa sig, men det är omedvetet ;)

Dessutom är det julpyssel hemma hos mamma & pappa med Ingvar & Pia samma kväll så det blir ingen lång stund på julbordet, vilket jag hoppas de förstår. Ska bli kul att bara träffa dom :)
Gällande julpysslandet så ska det göras julkorv i år. Så tänkte jag göra wienernougat också. Evigt trött på att göra de där jävla mozartkulorna varje år. Och lite knäck också såklart :)


Mina killar <3

Av Madeleine B - 11 december 2013 03:57

Tänk om bebisar kunde komma med manual? Vincent är 4 veckor idag och vissa gånger kan jag inte för mitt liv förstå varför han skriker. Som ikväll t.ex
Han har nästan alltid gallskrikit på kvällarna mellan ca 21-02. Har alltid trott att han är hungrig och inte får tillräckligt från mig. Vilket visade sig vara fel och rätt. Han är en tvättäkta "snuttunge". Jag sitter numera med honom vid bröstet hela kvällarna och då är ungen nöjd. Tog tid att fatta att han bara ville snutta. Ikväll fick vi smaka på ett nytt problem.
Han hade då som sagt legat vid bröstet hela kvällen men sen började han skrika och ville plötsligt inte alls ha det mer. Wtf liksom??
Jag tog nästan för givet att han fått ont i magen. Gjorde ALLT för att få fram en rap men han bara skrek.
Tills min något smartare (men ack så trötta) sambo kom in med en arg blick och gav han ersättning. Small till så var allt uppätit. Han var hungrig stackarn och jag hade gått och dunkat honom i ryggen istället.
Då känner man sig smått värdelös som inte fattar när mjölken sinat. Den har gjort det några gånger innan sent på kvällarna :/
03.54 sitter jag här med en hickande och klarvaken unge som vägrar somna.
Åh, vad gör jag för fel?? :(

Av Madeleine B - 9 december 2013 19:10

Idag har jag haft bästa Denise här på fika. Hon lyckades natta min son som är inne i någon jag-tänker-inte-sova-period! Skönt att bli lite avlastad ;)
Misstänker även att han är i någon form av tillväxtperiod. Han kan ligga och äta 30-45 minuter, somna och sedan vakna efter en timme och äta i 30-45 minuter igen. En smula påfrestande ;)

På onsdag ska jag, Denise & Z baka julgodis. Ska bli så mysigt. Hoppas att lilleman är på bra humör eller sover under tiden så man får något gjort. Tänkte göra wienernougat och rischoklad. Yummy!

En kopp varm choklad nu, sen försöka få lillen att somna så att jag också kan få lite sömn!

Av Madeleine B - 5 december 2013 14:09

Idag var jag & Vincent uppe tidigt för besök på bvc. Hjärtat väger nu 4005 g och är 55 cm lång. Helt sjukt egentligen. Att en liten bebis växer 2 cm på 3 veckor.
Efter det var vi ute och gick, dum idé! Höll ju på att blåsa bort och det var precis att vi hann undan regnet.
Nu tänkte jag att vi skulle sova middag, men det vill inte min bebis ;)

Har fixat julklapp till mina föräldrar idag. Skönt att för en gångs skull vara ute i god tid. Hoppas att det är något dom uppskattar!
Vill nog köpa julklapp till Patrik också, trots att vi inte ska byta. Han förtjänar verkligen det. Han har varit en klippa genom graviditet och förlossning och även nu när vi har Vincent! Vill visa min uppskattning helt enkelt :)


Av Madeleine B - 4 december 2013 02:51

Ögonen går i kors. Har en bebis som är gnällig och vägrar sova.
Jag fick dåligt med sömn idag då jag passade på att städa medan Vincent sov. Uppe tidiga dags och grejade så det hanns inte med någon eftermiddagslur.
Vid 22 tiden ikväll gick jag och Vincent och la oss, jag var helt slut.
Klockan är nu 02.45 och han är fortfarande klarvaken OCH gnällig.
Synd att man inte är blndinbella inatt då allt i hennes lilla rosa värld är helt perfekt (Nä jag är inte bitter, bara realist) Misstänker att det förskönas endel i såna där storbloggar ;)

God(?)natt !

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards