madeleinebjork

Alla inlägg under oktober 2013

Av Madeleine B - 31 oktober 2013 13:09

Dagarna avlöser verkligen varandra och alla ser likadana ut just nu.
Jag försöker att sova så mycket som möjligt för att ha energi ifall det skulle dra igång.
Igår var vi och storhandlade, så långt hemifrån har jag inte varit på en vecka, says it all! Jag är livrädd för att ge mig iväg nånstans utan Patrik.
Han behöver ju inte oroa sig vart jag är iallafall ;) haha!
Mamma ringer allmer sällan och det är endast för att hon inte vill veta innan vi åker in ;) Hon går nog där hemma och är mer nervös än jag!
(Just nu) Min nervositet, skräck och rädsla kommer när det är dags, jag vet det för att jag är sån som person.

Av Madeleine B - 28 oktober 2013 15:25

I eftermiddag väntas den stora klass3 stormen dra in och vill verkligen inte att det ska sättas igång någon förlossning idag :/ Strömlöst, träd på vägen och allmänt oroligt. Nej tack. Nu stannar du där inne minst ett dygn till lilla bebis!
Skulle behöva göra så mycket här hemma men det får väl va :/
Har åtminstone dammsugit lite, slängt i en maskin tvätt och ätit.
Skulle åkt och handlat men det tar baby på vägen hem från jobbet <3
Får väl bli soffläge resten av dagen och invänta stormen!

Av Madeleine B - 27 oktober 2013 19:34

6 dagar kvar till beräknat datum.
Jag börjar nog känna efter lite väl mycket nu. I fredags ilade det och högg (som det iofs gjort i flera veckor) i underlivet. Men denna gång så pass rejält att det smärtade lite att gå. Annars brukar det oftast gå över lika snabbt som det kommer.
Och idag när jag satt och sminkade mig efter att ha duschat så kändes det som om det "rann till" där nere!
Åh, shit var det första jag klämde ur mig. Ställde mig upp och vandrade omkring men det blev inte mer. Vet fortfarande inte vad det var men det är 8 h sedan nu, så jag antar att det inte var vattenavgång.
Pratade med mamma strax efter men sa ingenting. Hon vill absolut inte veta om det är på gång då hon bara kommer gå och oroa sig ;)
Kan inte låta bli att tänka att det nog är något på gång.. Återstår att se :S
Är i vilket fall nervös, rädd och orolig inför det som komma skall då jag vet att det är nära nu.
Varför kan jag inte komma till ro?
Alla andra klarar ju det :(

Av Madeleine B - 24 oktober 2013 23:04

Idag fyllde jag 27 år. Det har varit en jättebra födelsedag med familjen <3
Många släktingar som kom också, antar att de ville se magen en sista gång innan skrutten vill ut ;)
Är ju trots allt nere på ensiffrigt idag, 9 dagar till BF!
Mamma hade fixat och donat så gott med varm smörgåstårta och en amerikansk tårta till efterrätt , mums!

Och det blev ingen bebis idag, tack o lov om man får säga det. Tycker ju att "hen" kan få en egen födelsedag när vi redan är 2 i släkten som fyller idag ;)

Av Madeleine B - 23 oktober 2013 15:25

Allt var bra hos barnmorskan igår (förutom lågt hb, men det går sakta uppåt)
Sf mått 34
Blodtryck 120/65
Total viktuppgång 11 kg
Hjärtljud 136

Av Madeleine B - 21 oktober 2013 15:59

Tiden bara rusar iväg mot beräknad nedkomst! Försöker att förbereda mig så gott jag kan här hemma, men det är svårt. Har tittat på "Annas profylaxfilm" 3 ggr och får såklart lite tips. Men kommer man att komma ihåg sånt i stundens hetta?!

Igår fick jag min första graviditetspenning. Fick väl en smärre chock. Visste att det kommer bli knapert att gå hemma, men den summan var jag inte beredd på :/
Anyway, jag ska börja att se det som en sport att spara och få in extra cash nu. Har kommit fram till 2 saker. (Förutom storhandlingar och storkok)
Är det någon som har testat såna där nätundersökningar?
Kan bli några hundra extra tydligen bara genom att svara på lite frågor :)
Alltid något!
Det andra är att snart börja tillverka trädgårdstomtar som jag och mamma gjorde förra året. Av granris och hönsnät. Eventuellt ta 3-400 :- styck för dom sedan.
Får se hur mycket tid man har vid sidan av bebisen sen :)

Fler tips är iallafall välkomna för att få in extra cash hemifrån , om ni har några :)

Av Madeleine B - 17 oktober 2013 13:59

Har blivit bjuden på lunch på Sabinas idag av mannen. Och har nu slängt in en maskin tvätt och dammsugit, så nu får jag nog vila lite i soffan :p
Lillfisen där inne tar MYCKET av kroppens energi. Jag äter och äter men blir snabbt hungrig igen, konstant trött och törstig. Men då vet jag ju att det är en pigg bebis :)
Känns som det iaf för det sparkar massor!!

Ikväll blir det nog kanske "symöte" hemma hos mig. Vi har snackat om det ett tag men det har liksom inte blivit av. Fast än så länge är det bara jag & Denice. Natta kunde inte och Z har inte svarat än, hon jobbar nog.

Skulle skrivit förlossningsbrev nu i eftermiddag men hittar inte kollegieblocket nånstans. Kan ha åkt mef till tippen när vi röjde förra helgen?
Kommer hur som helst börja brevet med att jag är väldigt orolig och har varit genom hela graviditeten. Tackar ja till lustgas , bad/dusch och epidural men nej till kvaddlar. Sen är jag öppen för förslag på resten då det är själva smärtan som skrämmer mig mest!

Nu ska vi powernappa, jag & Figaro :)

Av Madeleine B - 14 oktober 2013 01:24

Som sagt.. Kan inte sova inatt heller. Helt skumt. Har ju aldrig haft problem med det innan, snarare tvärtom!
Vet inte om det beror på att jag ligger illa hur jag än vänder mig nuför tiden.
Den sista veckan nu så känner jag verkligen hur tung bebis börjar bli därinne. Lite svårt att få med magen när man ska vända sig i sängen.

V.38 gick jag in i idag (37+0) .
Fortfarande rädd och nervös. Finns inte mycket mer att säga om det. Jag måste gilla läget och hitta lugnet inom mig!

Imorgon kommer mamma och hjälper mig igen. Vet inte riktigt vad vi ska göra, men hon sa att hon hjälper mig med vadsomhelst som behöver göras här hemma innan bebisen kommer hem.
Skulle behöva skura ur duschen men sånt skitgöra tänker jag inte be mamma att göra :p Det får va!
Däremot lite höstplanteringar skulle behövas. Hittade lite mysiga lösningar på Instagram. Bilden är alltså lånad.

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards