madeleinebjork

Alla inlägg under november 2013

Av Madeleine B - 30 november 2013 20:17

Ikväll är det en Sagan om ringen kväll hos oss. Jag hoppade dock in lite hattigt i 2:an igår, och nu håller vi på med sista! Är väl inga favoritfilmer från min sida men klart bra tidsfördriv :)
Vincent och jag är förkylda :( Han är jättetät i sin pyttelilla näsa. Känns ansträngt för honom när han äter också. Stackars älskling :(
Blev en långpromenad med barnvagnen idag, jättemysigt :) Han sover som en stock i den när man är ute och går. Men så fort vi kom hem och stannade vagnen så vaknade han. Inte så konstigt när det var hög tid för mat :)

Tänk att det redan är första advent imorgon, gud så mysigt. Fick upp julgardiner och stakar i torsdags. Dock saknas blockljus till adventsljusstaken så det får jag åka och fixa på Ica imorgon!

Förresten, vägde mig härom dagen! Har 2 kg kvar att gå ner :) Det är nog de 2 kilona jag gick upp den sista månaden när jag gick hemma. Gjorde ju inget annat än åt :p Hoppas jag tappar dom fort med lite barnvagnspromenader i vinter :)

Back to movietime :)

Av Madeleine B - 29 november 2013 11:13

Ja, den började ju mindre bra. Men det är ju ändå fredag :)
Har sett att det är lite julmarknad i byn så funderar på att gå fram dit imorgon. Har ju bara blivit en runda med vagnen hittills. Är väl säkert inte mycket att ha men jag behöver komma ut lite med :)

Även om det var en dålig start på dagen med diverse kroppsvätskor från Lilleman så var natten desto bättre. Han åt vid 00.30 sedan vaknade han inte förrän 05.30 Wohoo. 5 timmars sömn och jag jublar. Han brukar vakna varannan timme annars.

Snart kommer Patrik hem och vi har inte ens gått ur sängen än. Oops.

Av Madeleine B - 26 november 2013 17:48

Idag har vi varit på bvc igen. Lilleman hade gått från 3400 g upp till 3680 :) Har varit orolig att jag inte har tillräckligt med mat då han ibland inte verkar nöjd. Men det har hans mamma (och bvc-sköterskan) kommit på att det bara är "suttbehov". Han vill helt enkelt bara ligga och äta för att det är mysigt ;) Sötunge! Så nu börjar uppdrag :Ta napp när han inte är hungrig. Inte det lättaste när han gallskriker efter bröstet, vill jag lova!
Han är dessutom 53,9 cm lång nu. Vad dom växer snabbt alltså :')

Imorgon börjar alltså Patrik att jobba. Får se om jag hinner med julpyntet <3 Annars tar jag det på torsdag.

Slå en pling till den där jävla försäkringskassan också. Verkar strula med föräldrarpenningen. Grrr...


Som jag älskar denna lilla pojke :') <3

Av Madeleine B - 25 november 2013 18:55

Imorgon är det Patriks sista pappadag. Väldigt vemodigt känner jag! Nu ska jag & lilleman klara oss själva med i vardagen. Men det ska nog gå bra, när vi väl kommit in i det :) Men hade ju såklart velat ha Patrik hemma ett tag till !

Hade tänkt börja julpynta lite på onsdag :) Som jag längtat! Älskar verkligen julen , och i år är den fulländad <3 Julklapparna är såklart inte påbörjade än. Men det blir inte många i år. Mamma & pappa och lite till Vincent bara. Sen får det nog räcka!

Har varit ute med barnvagnen idag! Gick till macken och tillbaka. Underbart i detta fina vädret :)
Sedan åkte jag faktiskt och handlade mat, själv! Kylskåpet skrek här hemma och jag behövde komma ut :)

Snart kommer svärfar över på lite kvällskaffe och pepparkaka !

Av Madeleine B - 23 november 2013 23:18

Ikväll är de flesta utav våra vänner på Emelies 25årsfest. Vi tackade nej för längesedan med tanke på att Vincent precis fötts och jag inte visste hur jag skulle må. Med facit i hand är jag glad att vi gjorde det. Att åka till en fest för att säga hej med ett litet spädbarn bland fulla människor känns fel ! Och sen har jag fortfarande ont efter förlossningen :/ Det är nu 11 dagar sedan. Hur länge ska det hålla på?!
Hade jag inte haft ont hade jag kunnat ta mig runt lite. Men vi har inte ens varit ute med vagnen än :/

Patrik är borta hos Frasse och spelar tvspel. Jag är aptrött och Vincent är klarvaken, hehe. Funderar på att slänga på lite Sex and the city. Var ett tag sedan och det kan man knappt få för mycket av :)

Av Madeleine B - 20 november 2013 19:05

Idag har lilleman varit hur snäll som helst :) pjuh! Tänk om han kunde vara det på nätterna också!
Vi är verkligen i en så kallad bebisbubbla/amningsbubbla just nu. Allting kretsar runt Vincent (såklart). Hur han mår, äter, bajsar, spyr, sover.. Hehe. Längtar tills vi kommit in i bra rutiner bara!

På fredag ska vi ut på vift iaf. Ska till min faster & farbror och äta smörgåstårta, ser fram emot det. Att dels visa upp vår prins och dels för att komma hemifrån lite.

Måste också skriva att jag har verkligen underbara vänner! Alla har varit helt toppen och förstående i att vi är lite asociala just nu, och även i slutet av graviditeten då jag inte orkade nånting.
Men det finns en som tänker lite extra, som är världens mest omtänksamma. Små små ord i ett sms kan verkligen betyda mer än man tror <3

Av Madeleine B - 20 november 2013 07:55

Inatt har Vincent inte varit på sitt bästa humör. Åt vid 00 och vaknade (konstigt nog) inte förrän 4 och var hungrig igen. Efte det har han i princip varit vaken i ett streck och klockan är snart 8. Han har ätit, spytt ner sitt babynest, ätit, bajsat, spytt igen och nu äter han. Hopplös på att rapa därav kräket skulle jag tro.
Nu är jag trött.. Men Vincent ligger klarvaken bredvid ;)

Av Madeleine B - 18 november 2013 03:47

Förlossningsberättelse med Vincent 2013.11.12

Det hela började fredagen den 8/11 då delar av slemproppen gick. Fick lite mensvärkar till och från men inte mer. Under lördagen släppte ytterligare delar av den och mensvärkarna fortsatte.
På måndagen hade jag tid hos barnmorskan för en hinnsvepning då jag gått 9 dagar över tiden. Livmodertappen var kvar men jag hade öppnats 1 cm. Hon gav mig ingen ny tid utan hade det inte hänt något innan fredag så skulle jag ringa förlossningen och sättas igång på söndagen sen.
Sagt och gjort, jag traskade hemåt och det dröjde inte ens 2 timmar så började jag få ont! Tänkte att om detta bara är förvärkar så dör jag. Men det visade sig vara riktiga värkar som eskalerade och vid 04,30 stod jag inte ut mer. Då hade jag 1-2 minuter mellan värkarna och vi ringde förlossningen och fick komma in.
Jag var då öppen 3 cm (hade ju hoppats på åtminstone 5) och vi fick ett vilorum där Patrik fick vila men jag fick inte mycket sömn. Vid 10 tiden var jag öppen 4 cm och vi fick komma in till ett förlossningsrum där vi skulle ta hål på vattnet. Ingenting hände. Jag hade jävulskt ont men fortfarande bara 4 cm när kl var 12.
Vid 13 tiden kom narkosläkaren och satte ryggbedövningen. Tänkte att jag skulle vara smart i det läget och tokinhalera lustgas för vara lite hög när nålen sätts :p Men det fick jag inte av någon anledning, typiskt! Men sen släppte ALLT! Jag såg på monitorn att jag hade värkar men kände ingenting, himmelriket!
Eftersom jag inte hade sovit på hela natten så fick jag nu chans att vila. Klockan 15 beslutades att vi skulle sätta värkstimulerande dropp då jag fortfarande bara var öppen 4 cm och det troligtvis hade stannat av efter ryggbedövningen.
Klockan är nu ca 16 och nu händer det grejer! Jag känner att jag börjar få ont på ena sidan av magen/ljumsken men inte den andra. Inhalerar lustgas som en idiot men tycker nog att den är överskattad. Jag blir dåsig och rund i huvudet men det hjälpte då inte mot smärtan.
Står på golvet och lutar mig mot sängkanten och yrar till Patrik hur hög jag är. Det blev visst lite mycket lustgas en stund för att jag var så besviken när det inte hjälpte.
Har vansinnigt ont nu, det går inte att beskriva i ord. Barnmorskan vill kolla hur långt vi kommit i värkarbeten och konstaterar att jag har öppnats från 4 till 9 cm på en timme!! Det är jättesnabbt och är inte alls konstigt att jag har ont. Jag förklarar att det gör ont på ena sidan bara men det finns inte tid att sätta om bedövningen för nu är det fullt öppet och dags att krysta! Jag kämpar i 40 minuter med och skriker "Dra ut den från mig!!!"
Och tillslut känner jag att nånting nästan sugs ut från mig och smärtan försvinner direkt. Är helt slut när barnmorskan torkar av det lilla knytet och vänder på bebisen mot oss. En pung! Jag hade rätt, vi har fått en pigg liten son på 3460 gram och 52 cm :)

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards