madeleinebjork

Alla inlägg under september 2014

Av Madeleine B - 19 september 2014 17:21

Hej härliga fredag! Vädret ser ut att bli kanon i helgen. Och såklart är det just denna helgen som jag börjar jobba. Men så är det.. Skönt att få in lite extra klirr i "hus-kassan". Många bäckar små..
Jag kör kväll imorgon och heldag på söndag. Så det är 100% OB hela helgen ;)

Har precis satt in en stor jäkla tacopaj i ugnen. Sen kommer svärfar och fikar lite senare. Orkade inte ställa mig och baka denna gången så jag köpte en färdig tobleronepaj :p

Och igår 18/9 tog min lilla lilla kille sina 2 första steg :')
Han brukar vara lite feg att släppa när han står mot någonting men igår glömde han nog av det , haha!
Vi var hos Ferdis och han stod mot en sittpuff och pillade med en lekakspistol när han får syn på Novalie och bara släppte pallen och gick. Lilla plutten, jag hinner inte med när du växer såhär fort.
Du kom ju nyss ut , liksom :))

Trevlig helg !!

Bvc

Av Madeleine B - 10 september 2014 18:26

Idag var vi först på bvc. Mätte och vägde och så, sen på sista föräldrargruppsträffen.
Först fick jag griller i huvet att Vincent är för smal. Han äter som han ska och håller kurvan men är samtidigt mycket , mycket aktiv ! Därför ska jag byta ut ett av mellanmålen till en varmrätt istället. Gör man tydligen från 10 månader. Så nu får vi börja laga två middagar istället. Vi gör ju inte annat än äter ;)
Sen berättade Carolin att Patrik inte började prata förrän han var 2 år?!
Inte alls kul att veta. Då blir man ju orolig att Vincent ska bli likadan :( 2 år är lite väl sent..
Hur gör man för att uppmärksamma ett barn att prata??
Barnuppfostran är verkligen svårt. Vill ju bara hans bästa <3

Av Madeleine B - 8 september 2014 23:38

Har ni någon gång funderat över det här med de sju dödssynderna? Jag tänker på det ofta och jag är övertygad om att alla har en! Jag vet om min egna och det är sjukt jobbigt att erkänna.
Speciellt i en tid (sedan f.b och instagram kom) där allt ska vara så jävla perfekt. Sjukt störande.
Hursomhelst, min är helt klart avund. Det är en vidrig dödssynd och jag hatar det. Men det är sant!
Och just nu känner jag att ALLA har hus utom vi :( Jag vantrivs i lägenhet och vill inget hellre än att vi ska hitta ett hus som vi tycker om. Jag hatar Skeppshult, jag hatar grannen, jag hatar lägenheten.
Är så sjukt bitter och avundsjuk på att vi är de enda som inte har hus.

Ja detta var ju inget givande inlägg men jag behövde få det ur mig. Här kommer de 7 dödssynderna:

1. Högmod -(storhetsvansinne, fåfänga; eller åtminstone övermod; Hybris)
2. Girighet
3. Vällust - (otukt eller begär)
4. Avund
5. Frosseri
6. Vrede - (vissa fall även hämnd)
7. Lättja (likgiltighet)

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards