madeleinebjork

Alla inlägg under februari 2014

Av Madeleine B - 27 februari 2014 21:44

Idag skulle det varit fikadejt med Nathali och Emelie men det blev tajt med tid för fröknarna så vi bestämde att ta det på tisdag istället.
Hade ju knåpat ihop en hallonpaj som jag inte kunde låta förfallas så jag bjöd ner svärfar på kaffe och paj. Vet att han är svag för sånt :))

Var även på gyn idag och tog cellprov :( mindre trevligt! Är det bara jag som tycker det gör ont?! Fy fan alltså. Man får ju flashbacks ifrån förlossningen nästan!
Men nu är det gjort iaf, skönt! Hoppas bara på goda svar.
Ska eventuellt ner till NerOnNet imorgon och köpa en minidator. Alltså en helt utan skärm som man kopplar in i tv'n. Smidigt när man streamar film och tv. Så nästa vecka kanske det blir mycket tv-tittande :S

Afa

Av Madeleine B - 26 februari 2014 09:20

Woho. Fick beviljat av Afa att få sjukersättning via jobbet nu när jag går hemma mammaledig. 1370 spänn extra i månaden är verkligen inte fy skam! Kändes verkligen som en bra start på dagen. Misstänker att skatten på bilen kommer i brevlådan nu vilken dag som helst så det satt fint!
Skulle också behöva nya kläder till mig själv. Ända sedan jag blev gravid förr året så har jag knappt unnat mig några kläder. Vill ha vårnytt i garderoben nu :)
Blir dock på postorder, känns smidigast så. Frågan är vad man ska beställa ifrån? H&m känns tråkigt i år. Nelly eller Boozt?

Dags att gå upp och börja ta tag i städet nu!

Av Madeleine B - 25 februari 2014 23:19

Idag har vi varit på Nathalie Lindqvist photograpy i Rydholm och fotat Vincent, Cesar & Sally! Det var jätteroligt men också jobbigt. Hundarna var lite sådär medgörliga och Vincent var både arg ledsen och jätteglad. Men jag tror vi satte det ändå. Hoppas verkligen det iallafall. Väntar spänt på resultatet nu !
Men jag tror nog att vi ska åka och ta en såhär plåtning när han är lite större också. Kanske runt året.

Vi hann även med att gå runt stjärnehult innan. Skönt med en riktig långprommis.

Imorgon blir det storstädning här. Har haft fullt upp både måndag och tisdag så var jag sjuk i helgen så det ser fan ut som ett grishus. Usch och fy!

Godnatt.

Av Madeleine B - 25 februari 2014 07:51

Det var ett tag sedan jag bloggade och det händer så mycket när man har en liten bebis. Förra måndagen vände han sig från mage till rygg!!! 2 ggr tillochmed. Men tyvärr har det bara hänt de gångerna så pappa har minsann inte fått se ;)
Några härliga gapskratt kommer emellanåt, hur mysigt som helst!
Och till sist, och kanske det största. Vi är troligtvis på gång att sluta amma. Jag vill egentligen inte men han har fått ersättning som lite komplement då han inte gått upp så mycket i vikt som man brukar i den åldern. Vilket nj har lett till att han ratar bröstet ibland och skriker efter flaskan :/
Så för att vara helt förberedd så måste numera flaska och ersättning alltid vara med i skötväskan.
Det är då man kommer på hur jäkla smidigt det är att amma alltså. Alltid färdigt, lagom temp osv.. Men vafan ska man göra när ungen inte vill. Bara att gilla läget. Om 2 veckor är det ju även dags för smakisar :) ska bli otroligt roligt :)

Av Madeleine B - 11 februari 2014 21:27

Vad mycket man uppmärksammar när man går hemma alltså. Både gott och ont. Idag upptäckte jag något snedvridet med mitt boxerabbonnemang. Tyckte att 500:-/månad så jag loggade in på "mina sidor" och såg att jag betalade 379:- för boxer Max , alltså hela kanalpaketet och 124:- för EN kanal till- cmore sport ! Vi tittar inte ens på sport , och varför kostar den 124 spänn??? Dags för ännu ett argt telefonsamtal då.. Trött jag blir! Vill de medvetet luras på pengar eller? :/

Jag & Vincent har varit på föräldrargruppen idag och hälsat på de andra bebisarna. Inte min grej alls att sitta och jämföra sina barn, men det är ju nyttigt på den sociala biten.
Imorgon blir det nog en tur till gislaved. Vincent behöver nya pyjamaser.

Strax läggdags. Huvudvärk from hell.
G'natt !






Skype med mormor igår ;)

Ph

Av Madeleine B - 3 februari 2014 18:58

Jag var förberedd på att endel vänner skulle "trilla bort" när man får barn. Sluta höra av sig osv. Men trodde aldrig att jag skulle ta det så hårt och personligt. Man är liksom inte en i gänget längre. På ett sätt är det ju bra. Då vet jag vart jag har dom , och att jag inte kommer höra av mig den dagen dom fått barn.
Kanske överreagerar jag också?
Nog om det...
Imorgon ska jag och Vincent följa med Denice och hennes mamma till bröllopsbutiken i Jönköping och prova brudklänning!! Ska bli så roligt och jag hoppas att Vincent är snäll :)

Ikväll är det äntligen Paradise Hotel igen. Sista veckan nu. Hejja Aina & Thobias! Sjukt beroendeframkallande program. Jag sitter tom och tittar på den danska säsongen *skäms*. Men det händer lite mer där. Fler avsnitt, mer intriger och temaveckor. Synd bara att man måste läsa texten för jag fattar inte ett skit vad dom säger ;)

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards