madeleinebjork

Alla inlägg under oktober 2013

Av Madeleine B - 8 oktober 2013 15:59

Sf mått 33
Total viktuppgång 10kg
HB 102
Blodtryck 110/65
Hjärtslag 154

Av Madeleine B - 8 oktober 2013 01:35

Ligger och vrider på mig, är varm, en liten hoppetossa sparkar på både revben och höftben. Blivande gymnast där inne?!
Googlar mycket om förlossningar när jag inte kan sova. Vet inte om det är så smart egentligen, men jag vill gärna kunna ha lite kontroll. I den mån det går. Så halkade jag in på en gammal bekants blogg och tänker stanna efter den nu!
Gav mig positiva tankar (hennes förlossning gick dock ganska lätt) men vi vetkar ha haft identiska graviditeter och magar och hela kitet! Så jag kan väl få hoppas och tro att allt kommer gå lika bra för mig?!

Imorgon är det dags för barnmorskan igen. Ber återigen till gudarna att järnvärdet gått upp lite till!
Vecka 36+2 imorgon och jag längtar efter bebisen mer och mer för varje dag! Nu längtar jag enormt!!
Visst är det ett efterlängtat barn , men det tog mig nästan 30 veckor att förstå att jag har en liten i magen. Svårt att föreställa sig och förstå även om magen växer och det rör sig där inne :) Jag är väl lite segstartad på känslor kanske ;) Men nu finns de där, massor!
Jag vill bara mysa med bebis nu. Älskade unge!

Av Madeleine B - 7 oktober 2013 22:50

Idag har vi varit på studiebesök på förlossningen & BB. Känns skönt att veta vart man ska ta vägen sedan. Hoppas dock inte att det blir under nattetid. Bökigt att komma in då tydligen. Av säkerhetsskäl är allt låst och man måste ringa på på 3 olika ställen så att dom kommer och öppnar.
Ibland när jag tänker på förlossningen så känner jag mig (och hör på nu!) faktiskt lugn. Men det är väl kanske 1 gång av 20 :/ Resten av gångerna känner jag bara oro och rädsla. Mest för smärtan, men även lite för att spricka/bli klippt/sugklocka etc..
Hursomhelst.. Nu har vi fått se alla rum som man kan hamna på. Då även förlossningsrummet. Såg ju t.om sterilt och läskigt ut...
Denna dagen kommer, vare sig jag vill eller inte. Varför kan inte bara storken komma med bebisen? ;)

Av Madeleine B - 5 oktober 2013 19:03

Vilken underbar mamma jag har som kommit hit på sin lediga lördag och hjälpt mig rensa ut kläder, slänga grejer och få ordning på bebisrummet. Så evigt tacksam då energinivån inte är på 100% längre.
Hoppas att jag kommer bli hälften så bra mamma själv :')
Börjar grina bara av att skriva det. Hormonerna är helt upp och ner nu :p

Av Madeleine B - 4 oktober 2013 16:31

Pysslar lite :)

Av Madeleine B - 3 oktober 2013 23:29

Snacka om hormonrubbning i förra inlägget. Hela min värld rasade för att jag inte orkade stryka klart mina gardiner ^^

Lill*n är helvild ikväll. Försöker verkligen pressa sig igenom skinnet runtom hela magen. Känns att det börjar bli trångt ;)
Känner fortfarande oro inför förlossningen som är ruskigt nära nu. Men börjar toklängta efter det lilla knytet som är där inne <3
Så det är mycket blandade känslor just nu. Hur ska jag klara av att föda ett barn?

Av Madeleine B - 3 oktober 2013 17:29

Det är jobbigt nu. Min kropp orkar ingenting och jag vill bara gråta...

Av Madeleine B - 1 oktober 2013 21:57

Börjar sakta men säkert komma iordning inför bebisens ankomst. Men det är fortfarande endel kvar att göra.
Idag var jag, mamma & syster i Ullared och jag fick en hel del inhandlat. Spjälskydd, täcke, kudde, lakan, påslakan+örngott, skötbädd, skinnpläd till vagnen, napp, dregglisar och en mobil till vagnen. Hittade dock ingen fin till sängen :/
Sen hittade jag lite till mig själv till BB. Joggingbyxor, bindor, trosskydd, trosor och amningskupor.

Nu ska bara rummet bli färdigt med. In med byrå, ut med skit som ska slängas (filmer, cdskivor, tvspel, stereo etc...) skruva fast skötbordet i väggen, upp med hyllor, bädda, tvätta upp kläder.
Sen kan i princip lilla hjärtat komma <3

Presentation


Madeleine . 28 år . Mamma till Vincent född november 2O13 . Gillar inredning och skönhet . Förlovad med Patrik . 2 katter . Nybliven husägare . Jobbar i butik . Älskar att resa . Enjoy !

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards